03 giugno 2006

Amnistia: il condono dei reati...

Mi chiedo: ma come è possibile che nemmeno le pene definitive in Italia siano certe e indiscusse? Come è possibile che chi ha commesso reati, chi è stato preso dalle forze dell'ordine, chi è stato giudicato colpevole sulla base di prove dalla magistratura, possa da un giorno all'altro ritrovarsi libero perchè un politicante da strapazzo ha deciso che è l'ora?
L'articolo 151 codice penale recita:
L’amnistia estingue il reato e, se vi è stata condanna fa cessare l’esecuzione della condanna e le pene accessorie. Nel concorso di più reati, l’amnistia si applica ai singoli reati per i quali è conceduta. L’estinzione del reato per effetto dell’amnistia è limitata ai reati commessi a tutto il giorno precedente la data del decreto, salvo che questo stabilisca la data diversa. L’amnistia può essere sottoposta a condizioni o ad obblighi. L’amnistia non si applica ai recidivi, nei casi preveduti dai capoversi dell’articolo 99 Codice Penale, né ai delinquenti abituali, o professionali o per tendenza, salvo che il decreto disponga diversamente.


Quindi ricapitolando chi sfrutta l'amnistia è come se non avesse mai commesso il reato, viene cancellato in toto. Almeno avessero la decenza di proporre un indulto (la differenza è significativa: l'indulto cancella la pena, non il reato).
Tutta da ridere poi la motivazione che spinge a fare queste proposte: le carceri sono piene, il detenuto subisce un aggravio di pena ecc ecc... Si possono trarre molte conclusioni da queste affermazioni:

1. chi non commette reati non subisce nessun aggravio di pena dovuto al sovraffollamento. Semplicemente si comporta come dovrebbe e merita un premio, non una fregatura...
2. visto che sono dieci anni che si va avanti con questa storia, ma non c'era il tempo di costruire carceri nuove? Forse non è elettoralmente comodo?

3° e più importante: si può rimettere in strada gente colpevole dicendogli solo grazie e arrivederci? E le vittime dei suoi reati?

è sempre la stessa storia. Essere onesti non paga, in Italia. Tanto basta aspettare il governo seguente che tutto viene cancellato. A questo punto erano meglio i condoni della destra: almeno li centravano solo i soldi e non la paura delle persone di essere rapinate, stuprate o picchiate in mezzo alla strada

271 commenti:

1 – 200 di 271   Nuovi›   Più recenti»
Anonimo ha detto...

Gentile autore,

ti comunichiamo che il tuo post, visibile all'indirizzo http://liberoblog.libero.it/politica/bl3769.phtml, ritenuto particolarmente valido dalla nostra redazione, è stato segnalato all'interno di LiberoBlog, il nuovo aggregatore blog di Libero.it.

Pensiamo che questo ti possa dare maggiore visibilità sul web e presumibilmente maggiore traffico sul tuo blog, in quanto Libero.it è visitato quotidianamente da milioni di persone.

Nel caso tu fossi contrario a questa iniziativa, il cui fine è quello di segnalare ai nostri lettori i contenuti più validi rintracciati nella blogosfera, ti preghiamo di segnalarcelo via e-mail chiedendo la rimozione del tuo post dal servizio. Procederemo immediatamente.

Per saperne di più di LiberoBlog e sulla sua policy:

http://liberoblog.libero.it/disclaimer.php

Per suggerimenti e critiche, non esitare a contattarci a questo indirizzo
e-mail: blog.n2k@libero.it

Ringraziandoti per l'attenzione, ti porgiamo i nostri più cordiali saluti

LiberoBlog Staff

Anonimo ha detto...

vorrei sapere da questi politici se sono più importanti i cittadini onesti, oppure i disonesti.Pur di portare a casa i voti e avere una poltrona. Certo che come cittadino italiano mi vergono di esserlo. Comuque il mio voto certo che non lo prenderà più di questi uomini politici, perchè dimostrano sempre che vanno sù quella poltrona per fare i fatti suoi non qelli dei cittadini.Anche il sig. Prodi che vuole rimettere la tassa di successione (lui ha dimostrato di essere molto, coerente donanto i suoi beni ai figli prima che andasse alla poltrona - c'è da vergogniarsi!)

Anonimo ha detto...

VERGOGNA
QUANTI AMICI DI MASTELLA CI SONO IN CARCERE?
SPERIAMO CHE QUALCUNO DI QUELLI CHE FARA' USCIRE GLI SVALIGGI LA CASA.

Anonimo ha detto...

Bravi Tutti tutti quelli di Sinistra che lo hanno votato,
ora avete un ministro della Grazia con poco senso della GIUSTIZIA

Denny ha detto...

VERGOGNA. VERGOGNA. VERGOGNA.
Pene più severe! Carceri più dure!!! Che diritti e diritti!?!?
Chi ha commesso reati deve scontare fino all'ultimo secondo di pena, senza sconti e senza premi.
Sofri a pane e acqua!!!
Costruite nuove carceri! Costruite nuove galere!!
Dissenteria a Mastella, cos' si attacca al cesso e la smette di dire caxxate.
Abbasso pure chi in Forza Italia e UDC è favorevole all'amnistia.

Anonimo ha detto...

E'una vergogna! Vuoi vedere che con questo governo chi non diventa un delinquente va in galera! E si parla della certezza della pena' ma quale pena. E'tutto fumo quando dicono alle persone denunciate i vostri aguzzini i vostri persecutori, insomma tutti colore che compiono dei reati, si, ma poi. In Italia le forze dell'ordine sono da elogiare, non sono loro i delinquenti, ma sono le leggi sbagliate che i nostri governanti fanno e vengono applicate male. I politici hanno pieta' dei delinquenti! Se ognuno di loro avrebbero avuto un lutto in famiglia, (speriamo lo abbiano al piu' presto )per mano di qualche delinquente, allora forse capirebbero chi in questo momento stà soffrendo in silenzio e vede nei nostri parlamentari la feccia dell'essere umano.Un immenso saluto al Signor BERLUSCONI,FINI,CASTELLI LA RUSSA, ALEMANNO,GASPARRI SANTANCHE' ecc.

Anonimo ha detto...

Siccome siamo cattolici, non pretendiamo la pena di morte, anche se devo dire la verità, farei parte del plotone d'esecuzione, ma solo per i reati certissimi,tipo i caso dell'animale BRUSCA,DELLE BESTIE DI Erica ed OMAR ed altri, ma almeno diamogli a queste bestie la pena certa e se condannati ad una certa quantità di anni, che li facciano tutti fino in fondo senza sconti e senza benefici, magari all'isola di Pianosa se verrebbe riaperta.

Elly ha detto...

Al momento fa comodo così. Certo che ci vuole un bel coraggio a non pensare affatto alle vittime.

Anonimo ha detto...

CHE VI ASPETTAVATE DA PARTE DI QUESTI DELINQUENTI NON COMUNI?? AIUTO PE I LORO COMPLICI. E NON FATE COMMENTI DA DEPRIMENTI POLITICHESE!!!

Anonimo ha detto...

QUESTYA NON E' UNA REPUBBLICA, FONDATA BLA.BLA.BLA BLA. MA UNA MONARCHIA, VEDI le mogli dei politicanti( NON Politici)le sorelle i cognati, e tanti vassalli e valvassini che per fottere i soldi degli italiani( cosa c'è di meglio)si battono tutti per fare gli on.,ma quale onore hanno??? VEDI MASTELLA e ti viene il voltastomaco, e questo non è ancora niente. Poveri NOI, no gli italiani, NOI, perchè tra poco tutti coloro che entrano in Italia, saranno cittadini italiani. Tenuto conto che ho guadagnato bene facendo letteralmente il c....lo, i allontano un attimo al di là delle Alpi. Buona permanenza

Anonimo ha detto...

Se questi sono i primi risultati delle elezioni, allora mi vergogno di avervi votato.

Anonimo ha detto...

quanto siete onesti voi? chi è senza peccato scagli la prima pietra, ma state attenti che nn vi
rimbalzi addosso.....quanta squallida demagogia, se l'amnistia è prevista dal codice penale per determinati reati perche nn chiederla?
datemi un convicente motivo nn le solite cazzate grazie

YellowT ha detto...

Il motivo è che se vieni condannato è giusto che sconti tutta la pena. Per che motivo se il giudice ti ha dato 10 anni dovresti uscire dopo 5? Perchè sei bello? Il reato l'hai compiuto e te ne stai in galera finchè non hai "espiato".

Anonimo ha detto...

L'AMNISTIA E' LA SCELTA DI CHI HA IL SENSO DI COLPA PER LE SCORRETTEZZE CHE HA COMMESSO E PER LE QUALI, GRAZIE ALLE INTESE SEGRETE CON I POTENTI, NON E' STATO INCRIMINATO E NON E' STATO LEGALMENTE CONDANNATO.
l'AMNISTIA E' COME UNA LAVANDA GASTRICA CHE RIPULISCE I POLITICANTI MESTATORI E IPOCRITAMENTE GARANTISTI.

Anonimo ha detto...

non sono in grado di discutere sulla validità del provvedimento di grazia, magari c'è qualcuno che in galera ci è finito per sbaglio, ma vorrei porre l'accento sulla motivazione professionale di quanti appartengono alle forze dell'ordine: un lavoro a volte massacrante, senza adeguata gratificazione economica, con carriera lunga e difficile, se mai possibile. Dunque, mi chiedo: che influenza avrà il provvedimento di grazia su coloro che hanno il compito di vigilare sulla sicurezza pubblica? non corriamo il rischio di vanificare e mortificare il loro lavoro? quali conseguenze potrebbe avere sulla loro autorealizzazione professionale?

Anonimo ha detto...

Salve sono un ragazzo di Cagliari e che sovente va via da casa per alvcoro dato che qui NISBA.. Non ho mai rubato mai fato nulla per cui sarei finito in galera, ciononostante ho amcici e conoscenti che ci son finiti per vari reati, il più dlle volte perchè volevan fare soldi senza fare nulle e loro si ritrovani a lavoro in qaulche posto statale,m adi certo meglio di come sto io, perche qualcun ha avuto al bella idea che LORO avena bisogno di riintegrarsi nella socità?Ed a quelli che non hanno fato del male a nessuno chi ci pensa ?? Lo stato ??Ma andate a farvi benedire per non dir altro. Perchè Mastella non va a chiedere alle famiglie o alle persone che sono state in qualche modo toccate dalle persone che sono finite in galera se sono favorevoli ad rimettergli in libertà ? perchè sempre quel GENIO di Mastella no va a ringraziere la gfrose dell'ordien che gli hanno messi in galee poi per un gentile sua grazie seli ritrovan nuovamente fuori, ma a che serve sto schiffo?? a fare qualche rivolta speriam bene

Anonimo ha detto...

perche il commentatore di libero si espone tanto a dichiarare che è un politico da straopazzo....forse è della parte del berlusca che con i suoi condoni ha portato litalia alla decadenza ambientale..o con la legge che voleva salvare previti o i suoi omuncoli da strapazzo...!Forse il sito d Libero è un po d parte!
ora sn loro al governo ed è giusto che decidano..dato che il signor Berlusca...ha perso..anche se nn lo ammette e poi per qualche reato sarebbe giusto sui un amnistia....!

Anonimo ha detto...

Sono tutte stronzate poichè con il condono ci sarà un aumento dei reati e dei delinquenti liberi per le strade, tutto ciò non farà altro che ingrassare le tasche degli avvocati e un aumento delle cause presso i tribunali Italiani.
Questo è il pensiero di un agente di Polizia Penitenziaria che lavora e combatte ogni giorni con questi vermi schifosi che occupano le carceri, sarei curioso di sapere se l'on. MASTELLA concederebbe il condono a dei delinquenti che farebbero del male ai suoi cari.
Mettiamo la pena di morte.

Anonimo ha detto...

Concedere l'amnistia è un atto di umanità,chi sbaglia deve avere un'altra possibilità,non voglio sembrare cattivo,ma mi piacerebbe che chi si dice contrario si trovi a subire un ingiustizia come Tortora cil sarto di Torino il bidello di Palermo il pescatore di Taranto,l'onorevole Mastella è una persona degna del ruolo che ricopre ,sono contentissimo di avervi votato,non vi fate coinvolgere chi è contrario non è un essere umano AMNISTIA E'UMANITA'

Anonimo ha detto...

I carcerati in galera devono stare altro che Amnistia,ecco il nostro governo di sinistra cosa sa fare mettere i delinque fuori quando le forze del ordine rischiano ogni giorno la vita x catturarli,complimenti al ministro della giustizia amico di moggi,magari ha qulche amico da far uscire con questa amnistia,vergogna vergogna vergogna

Anonimo ha detto...

L'amnistia deve essere concessa,non vi pronunciate contro ci sono persone che vivono come bestie all'interno delle carceri,Mastella è un grande uomo con le palle quelle che fin'ora sono mancate a più di uno ,l'atto di clemenza era fortemente voluto anche dal Papa,e tutti sembravano d'accordo quando era presente,quando l'ha chiesto di persona ora è giunto il momento di far rivivere chi ha sbagliato Mastella voglio complimentarmi con lei.

Anonimo ha detto...

Sono orgoglioso di avervi votato,finalmente mi sento un cittadino ITALIANO,concedere l'amnistia è un atto umanitario non date retta a queste quattro cazzate che scrivono,Mastella è un essere umano a differenza di chi stava preima o di chi è contrario,E' GIUSTO BRAVI

Anonimo ha detto...

L'UNIONE E'IL PASSO AVANTI SIETE DAVVERO GRANDI,STATE FACENDO UN GESTO VOLUTO ANCHE DA UN SANTO,COMPLIMENTI VIVISSIMI A MASTELLA UNA PERSONA SPECIALI

Anonimo ha detto...

altro che amnistia ci vuole la pena di morte o pene molto più severe.Un delinguente quando finisce di scontare la pena deve avere la nausea del carcere. VIVA L' I T A L I A

Anonimo ha detto...

altro che amnistia ci vuole la pena di morte o pene molto più severe.Un delinguente quando finisce di scontare la pena deve avere la nausea del carcere. VIVA L' I T A L I A

Anonimo ha detto...

faccio notare ai lorsignori,... e dico signori!, che un tale di nome castelli, per disgrazia del Popolo Italiano ha ricoperto la carica di Ministro di Grazia e giuistizia, ha tenuto fermo il punto, ingiustamente e maldestramente, contro il Presidente Ciampi a proposito della grazia a Sofri, inabissando, poi, di fronte alla sentenza della Suprema Corte, o del Consiglio di Stato, che ha dato ragione al Presidente in materia di titolarietà alla concessione della grazia. Sono soggetti come castelli che dovrebbero vergognarsi,e questo signore non solo per questo. Auguri e solidarietà a Clemente Mastella.

Anonimo ha detto...

Il mio messaggio è rivolto alla meditazione sui gravi atti commessi da alte cariche istituzionali. Io sono padre di due bellissimi bambini e la domanda che mi pongo è la seguente:
Come spigherò ai miei figli che un assassino è in liberta invece di scontare l'ergastolo e che concetto e messaggio arriverà ai miei due bellissimi bambini?
forse sarà pure giusto uccidere?
forse sarà un mezzo per supportare le proprie idee?
Io penso che in ogni collettività di persone l'unica cosa su cui non
bisogna mai derogare è la giustizia.

Anonimo ha detto...

Vorrei esprimere il mio parere per quanto riguarda le carceri perchè non è giusto che finiscano persone che non c'entrano e che subiscano ingiustizie senza avere colpa parlo cosi perche non mi va di vedere personalmente persone a me molto vicine che soffrono perchè le persone a loro care ci vadano per nulla anche perche potrebbero subire la pena in minor modo ossia anche con gli arresti domiciliari mentre altre persone che dovrebbero starci non ci stanno chissa perchè cmq sono molto delusa della giustizia che è ingiusta

Anonimo ha detto...

morirai amico mio!!!!!!!!

Lorenzo1 ha detto...

e ti pareva che Mastella non dovesse fare del buonismo. Ci hanno proprio rotto i cogl...ni con questa amnistia! Sarebbe proprio ora di finirla, e se, come mi sembra di capire, si debba proprio fare per motivi di coalizioni politiche, insieme al decreto di amnistia se ne faccia un altro che specifichi che per coloro che godranno di tale disposizione, ci sarà da quì in avanti il doppio della pena per ogni reato commesso. A questo punto per quello che potrà servire, darei il mio consenso

MARTY ha detto...

FORZA GENTE, TUTTI A RUBARE TANTO CI PROTEGGE MASTELLA

Anonimo ha detto...

MASTELLA SI DOVREBBE VERGOGNARE E PENSARE CHE IL 90% DEI REATI NON VENGONO NE SCOPERTI NE PERSEGUITI, INOLTRE MIGLIAIA DI DETENUTI OTTENGONO LA LIBERTA' PROVVISORIA PER CONTINUARE A COMPIERE I LORO SOLITI REATI.
sE NON VOIGLIONO COSTRUIRE NUOVE CARCERI CI SONO CENTINAIA DI CASERME DISMESSE DAL NOSTRO ESERCITO, CON POCHI SOLDI E POCO TEMPO POTREBBERO ESSERE UTILIZZATE PER TENERE DENTRO LE BELVE MENO PERICOLOSE! MASTELLA VEREGONATI!

Anonimo ha detto...

Salve, ho letto alcuni commenti che sono favorevoli all'amnistia. Sono rimasto veramente disgustato, ovviamente i cosidetti compagni, vogliono far diventare l'Italia a loro immagine e somiglianza.
In ogni modo, "dovremmo essere in democrazia", da quello che mi sembra di capire, quindi, di conseguenza ognuno è libero di dire la propria, come del resto ecco la mia opinione:
voglio rivolgermi all'anomino che ha scritto le seguenti parole :"Sono orgoglioso di avervi votato,finalmente mi sento un cittadino ITALIANO,concedere l'amnistia è un atto umanitario non date retta a queste quattro cazzate che scrivono,Mastella è un essere umano a differenza di chi stava preima o di chi è contrario,E' GIUSTO BRAVI".
Caro anonimo ti senti orgoglioso per aver votato i cosidetti vincitori,rispetto la tua opinione, anche se voglio dirti, se un giorno uno di questi carcerati esce da galera, e al primo giorno di libertà, ti viene a rapinare, come la metti?
Caro amico, ricorda che le nostri carceri sono piene di extracomunitari, che non solo combinano guai al nostro paese, ma il bello che li dobbiamo campare con i soldi tuoi, miei e di tutti gli italiani, che lavorano onestamente.

Anonimo ha detto...

E' uno SCHIFO e una VERGOGNA. Se stanno in carcere ci sarà un motivo no? E ai ben pensanti che appoggiano l'amnistia, dico che gli auguro che uno di quelli che usciranno dal carcere sia un loro vicino di casa...magari che si fermi a parlare e giocare con i vostri figli...A voi che li volete fuori nonostante i reati commmessi dico che fate schifo più di loro che sono disonesti!

Anonimo ha detto...

Sono arrivati i COMUNISTI!.... Apriamo le carceri, forza tutti liberi,... del resto delinquenti per strada ne avevamo pochi! adesso si che staremo meglio...
Maledetti... beasterebbe fucilarne qualche migliaio ed il problema si serebbe "DIGNITOSAMENTE" risolto.

Anonimo ha detto...

Un atto di umanita' ???
Sicuramente lo e' verso i delinquenti che usciranno senza scontare la pena, ma di sicuro non per le vittime future.
E' risaputo che il lupo perde il pelo ma non il vizio.
Mastella sara' complice,cosi' come tutti coloro favorevoli all'amnistia, dei reati futuri commessi da chi dovrebbe stare in carcere.
Basta con questo stupido buonismo che non fa del bene a nessuno, se non a chi non ne merita.

Anonimo ha detto...

secondo il mio punto di vista....
l'amministia viene data ai reati minore nel senso ... non viene applicata ai reati gravi. il nostro codice penale la prevede. quindi credo che l'amministia sia una cosa legale. se non la vogliamo cerchiamo di cambiare le nostre leggi. lamentrsi non serve a nessuno.

Anonimo ha detto...

VERGOGNA!!! Se e' questo che la sinistra intende per liberismo e progressismo, allora e' meglio che tornino subito all'opposizione......
A parte tutto cio' gia' detto, moralmente e giuridicamente corretto... etc.., come la mettiamo con tutti i soldi sprecati dai contribuenti per mantenere il carcerato la cui pena e reato vengono magicamente cancellati dall'amnistia? Sprecati anche quelli, o meglio, fumati.
Io li libererei, se proprio devo farlo, solo dopo che, lavorando (pulizia spiagge, pulizia localita' nelle quali l'inefficienza delle strutture pubbliche e' palese, etc...) avranno restituito alla collettivita' un bene, un servizio.
VERGOGNA ITALIA, tra demagogia e progressismo di sinistra, ti troverai a soccombere sotto le pressioni della delinquenza, e continuerai a non essere degna del nome per il quale milioni di veri italiani, e non di MASTELLA e politici miserrimi, hanno versato il loro piu' alto tributo.

Anonimo ha detto...

evito di commentare la presenza di Mastella ad un ministero tanto cruciale quanto quello in cui si è insediato, CHE E' MEGLIO.... tuttavia in Italia già la presenza di gran parte dei crimini impuniti è una realtà e le carceri sono hotel a 3 stelle con corsi ricreativi, hobbies, attività artistiche, sports, TV, cibo ottimo ci mancherebbe pure che si concedesse l'amnistia....PIU' GIUSTIZIA, MENO VILLEGGIATURA IN GALERA e vedrete se l'economia non ne avrà un effetto benefico...

Anonimo ha detto...

secondo me per far si che le carceri siano meno affollate bisognerebbe espatriare tutti gli extracomunitari li presenti cioé aggravare le pene visto che in italia sono in tanti presenti nelle carceri,non basta che li diamo un lavoro devono anche farci dei denni ,quindi dare delle pene molto severe il primo che sbaglia anche per un reato minore via subito dall'italia e non ci dovra rimettere piu piede e vedrete le carceri come si svuotano subito

Anonimo ha detto...

Grazie per aver publicato le mie idee. Grazie anche per come scegliete i commenti senza pilotare o opinioni di parte.
Gianluca Antonelli

YellowT ha detto...

Rispondo al sig Antonelli:
sono l'autore dell'articolo. Penso che il ringraziamento si riferisse a me. Vorrei far presente che scelgo personalmente gli argomenti trattati. Inoltre i commenti, pubblicabili da chiunque, sono direttamente inseriti nel sito senza alcun intervento da parte mia.
Certo, rimuovo lo spam, ma per il resto niente viene modificato.
Ringrazio per i complimenti
Saluti

Anonimo ha detto...

Questo sarebbe il signore che ci deve garantire la giustizia ? Allora siamo tutti autorizzati a commettere dei reati ?

Anonimo ha detto...

no comment.SIAMO ITALIANI....

Anonimo ha detto...

FINALMENTE UN ESSERE UMANO,BRAVO MASTELLA SEI GRANDE

Anonimo ha detto...

dunque vediamo 65.000 persone circa sono in carcere oggi di queste 40.000 circa non sono stati condannati per pedofilia e associazione mafiosa e quindi possono usufruire dell'amnistia considerando una ventina di parenti per ognuno di media il grande mastella si cucca 800.000 voti dalla sua. è incredibile come si muovono i politici calpestando la dignità delle persone perbene

Anonimo ha detto...

AMNISTIA? A mio modesto avviso ciò non fa altro che far accrescere la sfiducia del cittadino nelle istituzioni. Si ha la netta impressione che ci si preoccupi più di chi ha commesso il reato, piuttosto che di chi ne ha ricevuto le conseguenze. Non ho sentito spendere una sola parola a questo riguardo. E il danno esistenziale subito da chi non ha visto riconoscersi giustizia dal proprio Stato, dove lo mettiamo? Si parla tanto delle carceri che non riescono a contenere tutti i detenuti, e allora? Come risolviamo questo, sia pur esistente problema, mettendo in libertà i delinquenti? Perché non costruiamo nuove carceri anziché spendere i soldi dei contribuenti in improbabili opere civili con altrettante improbabili destinazioni d’uso? Il guardasigilli Mastella ha detto poi che sarebbe una buona occasione per ripulire le scrivanie dei magistrati. È questa la via corretta? Ne dubito, tentiamo invece, sin da ora, di snellire in nostro mal organizzato sistema giudiziario. Ho sentito anche strumentalizzare l’appello alla carità cristiana del nostro precedente pontefice Giovanni Paolo II. Ma la gente conosce davvero il significato di amnistia? Amnistia significa estinzione del reato e non solo riduzione o estinzione della pena, sa la gente in cosa consiste la differenza? La prima non lascia traccia dei reati commessi, la seconda ne riduce o annulla solamente la pena, pur mantenendo agli atti il reato. In uno stato di diritto, perché cancellare fisicamente da qualunque casellario giudiziario i reati commessi? Non barrichiamoci dietro l’ipocrisia di una presunta carità cristiana per ripulire le scrivanie dei giudici, la carità cristiana potrebbe limitarsi ad una riduzione della pena, non invece condurre (e non se ne comprende il motivo...)all’estinzione del reato! È una questione di comodo che lede solamente i diritti degli onesti cittadini che in questo atto vedranno solamente uno Stato che tutela più chi delinque, piuttosto che chi il crimine lo ha subito e ne paga ancora le conseguenze. Senza parlare poi di chi, su questi crimini, ci ha lavorato sopra, in primis forze dell’ordine e pubblici ministeri. Carità cristiana sì, ipocrisia no.

Anonimo ha detto...

Questo è un regalo a tutte quelle forze dell'ordine che ci hanno rimesso la vita, a tutte le vittime di stupri, di rapine... quanto vale la loro vita...? per lo stato italiano NULLA... Facciamo così... ci risparmino le farse e i soldi dei processi... non incriminino più nessuno... tanto tra amnistia... buona condotta... cavilli legali... e stupidaggini varie, la giustizia non esiste, speriamo ce ne sia una divina!!

Anonimo ha detto...

personalmente penso che ingiustamente in carcere non ci si finisce, se sei capace di condurre una vita regolare e non fai impicci non finisci in carcere! se ci sei tanto regolare non devi essere! le vuoi svuotare? inseriamo pene esemplari, anche di morte! cominciamo con chi si è macchiato di delitti,omicdi,infanticidi, per poi passare man mano a tutti gli altri. Prima di fare stronzate ci si penserebbe 2 volte con il terrore di finire in carcere, e non con la garanzia di avere vitto e alloggio gratis. Ma un carcerato dopo aver ucciso una persona o addirittura un bambino con che diritto e con che coraggio si lamenta?!

Anonimo ha detto...

questo è solo l'inizio............

Anonimo ha detto...

qualcuno si occuperà di inviare l'esito di questo "sondaggio" a chi di dovere per rendere noto il nostro pensiero? o resterà tutto sotto libero? sai non ce lo vedo proprio un Napolitano o un Mastella su internet a spulciare fra i blog per vedere cosa ne pensano gli italiani delle loro menate!!!

Anonimo ha detto...

......può anche farsi scortare dagli amnistiati da ora in avanti...o lo fanno già?......

Anonimo ha detto...

By Anonymous, at 9:47 PM

Sono tutte stronzate poichè con il condono ci sarà un aumento dei reati e dei delinquenti liberi per le strade, tutto ciò non farà altro che ingrassare le tasche degli avvocati e un aumento delle cause presso i tribunali Italiani.
Questo è il pensiero di un agente di Polizia Penitenziaria che lavora e combatte ogni giorni con questi vermi schifosi che occupano le carceri, sarei curioso di sapere se l'on. MASTELLA concederebbe il condono a dei delinquenti che farebbero del male ai suoi cari.
Mettiamo la pena di morte.

bravo, penso che hai fatto un concorso per fare il mestiere che fai, certamente non potevi fare altro.
ti è mai capitato di gente in carcere in attesa di giudizio?
i reati al patrimonio(evasori)non sono forse reati che tolgono a tutti i cittadini parte del loro patrimonio? in questo caso il condono è ben venuto. forse sei un evasore?
fai anche nel secondo lavoro, non dichiarato, l'aguzzino?
complimenti sei comunque in buona compagnia, per fortuna ci sono anche persone che la pensano con la testa e con il cuore e non con altri attributi.

YellowT ha detto...

Ho letto tutti i commenti ai miei articoli e ad alcuni ho risposto.
Merità però risposta il post qui sopra che confronta il condono fiscale con l'amnistia.
in primis mi chiedo se il mio articolo sia stato letto fino alla fine. A quanto da lei no, visto che ha il coraggio di mettere sullo stesso piano chi delinque (quindi stupri, assassini, furti, risse, porto d'armi ecc) con chi invece non ha dichiarato dei contributi al fisco. Le sembra la stessa cosa? Evadendo le tasse rischio di far male o uccidere qualcuno? Rischio di rovinare persone per il resto della loro vita?

Il suo discorso non sta in piedi, è puro buonismo. Si sta in carcere perchè si è commesso un reato ed è giusto che si paghi.
Altro che aguzzini, è troppo comodo stare a poltrire dietro le sbarre a spese dedl contribuente. Si potrebbero utilizzare i carcerati per lavori che oggi non vuole nessuno. Almeno si guadagnano la pagnotta e imparano qualcosa della vita. Invece a quanto ho capito lei consiglia di buttarli fuori in massa per poi rimetterli dentro al prossimo crimine...
MA che moralità è? io penso soprattutto alle vittime, gli aguzzini veri sono rapitori, assassini e stupratori.

Anonimo ha detto...

VERGOGNA!!!!!!!!!!!!
non capisco come questo governo che non ha neanche la maggiranza dei voti possa fare scelte cosi velocemente andando in contro all'opinione pubblica e ha molti suoi stessi elettori (vedi margherita e mastelliani), come partiti cattolici dovrebbero essere vicini alle vittime, invece con l' amnistia le umilia ancora. Ad esempio il caso Sofri; a nessun italiano interessa liberare Sofri, i più giovani non sanno neanche chi è o che ha fatto..ma il governino e il vecchio presidentaccio avevano fretta a liberare 2 assassini di un rappresentante dello Stato ( PRIMO PROVVEDIMENTO DEL GOVERNO E DEL PRESEINDETE DELLA REPUBBLICA), fare credere a tutti i comunisti che ritirano le truppe dall'iraq mentre lo faranno solo come concordato dal precedente governo ( già lo rimpiango), Mussi va in Europa e ci tira fuori da un gran progetto, Schioppa vuole bloccare tutte le grandi opere... il PECORARO vuole la tassa sui Suv, Bertinotti va alla parata militare con la spilla arcobaleno.... prodino porta i ministri in ritiro....ma come siamo messi...scendiamo in piazza...

Anonimo ha detto...

Certo Mastella vuole liberare tutti indistintamente e senza meriti di sorta forse come ministro si sende in dovere di contracambiare un favore .Come mafioso FA in suo dovere bella democrazia per fortuna è uno di sx

Anonimo ha detto...

Una volta quando un re saliva al trono concedeva motu proprio l'amnistia.Evidentemente mastella si sente un monarca.Il posto di ministro gli ha dato alla testa.

Francesco ha detto...

Mastella, e la Dc prevale ancora..... Vi rendete conto ...Mastella alla Giustizia e Di Pietro alle Infrastrotture? Il Tonino nazionale ne sa di Strade e ferrovie come Mastella ne sa di Giustizia.

Siamo in pessime mani..sono sicuro che il peggio debba ancora venire... Certo liberare i delinquenti è un vantaggio per la sinistra, sono tutti voti per loro. In galera ci sono molti di loro, molti immigrati che fra poco potranno votare, molti spacciatori che fra poco non avranno commesso nessun reato in quanto la droga sara libera con Pannella a spacciare per strada e Rutelli a rullare. Io spero in una rivolta degli elettori della Margherita che dovrebbero essere molto delusi dal vice-premier, nonchè l'uomo più amato della capitale... ma purtroppo la loro voglia di vedere il CAVALIERE sonfitto è più forte di credere in qualche cosa... veramente siamo in un paese dove meno della maetà delle persone, perchè non hanno la maggioranza numerica, sono COGLIONI.....

Anonimo ha detto...

AVENDO VISSUTO IN PRIMA PERSONA L'ESPERIENZA DI INGIUSTIZIA,NON POSSO CHE ESSERE A FAVORE DI QUESTO PROVVEDIMENTO DI CLEMENZA.AVREI VOLUTO CHE LA MIA ESPERIENZA L'AVESSE VISSUTA CHI NON PRENDE NEANCHE IN CONSIDERAZIONE L'ARGOMENTO,PER CAPIRE QUANTO E'IMPORTANTE AVERE UN MINIMO DI SPERANZA.

Francesco ha detto...

è fin troppo chiaro che gli ultimi messaggi sono frutto di una sola mano... vergogna a te....

Anonimo ha detto...

IL PIU' GRANDE DANNO PER L'UMANITA' E' L'IGNORANZA DEL SUO POPOLO!QUELLI CHE PARLANO SENZA SAPERE LE LEGGI E NEANCHE SI INFORMANO. L'AMNISTIA NON ESTINGUE I REATI GRAVI E NEANCHE QUELLI MENO GRAVI SE COMPIUTI DA RECIDIVI!
PER ESEMPIO VI SEMBRA COSI GRAVE ESTINGUERE UN REATO COLPOSO , CIOE'UN REATO FATTO PER SBAGLIO SENZA FARLO APPOSTA ?

YellowT ha detto...

Reato colposo? Quindi un omicidio colposo non è punibile?
Mi sembra appurato che tutti gli ultimi commenti sono scritti dalla stessa mano, solo per far pendere l'ago della bilancia dall'una o dall'altra parte. Mi sembra un comportamento scorretto per cui mi sento autorizzato a rimuoverli. Oltretutto la netiquette impone di NON scrivere in maiuscolo, cosa che equivale ad urlare

Anonimo ha detto...

reato colposo? un reato è un reato! commesso per sbaglio o per caso? ma la capoccia ndo ce l'avevi? resta ar gabbio che magari l'aritrovi!!!!
accusato e imputato ma estraneo ai fatti? penso che se non ti impicci di determinati fatti sarai realmente estraneo e non ci vai in carcere se è successo tanto pulito non c'eri!

Anonimo ha detto...

Una cosa mi terrorizza piu' di tutte: l'uso delle bugie per eliminare chi nella sua vita ha commesso qualche errore.
A chi non vuole ascoltare ragioni e aspetta sul greto del fiume gettando benzina sul fuoco dico che dovrebbe accontentarsi di quello che ha,2)di pensare ai fatti propri senza cercare generiche valvole di sfogo.Solo cosi' si costruisce la pace,indispensabile per il futuro dell'umanita'.

Anonimo ha detto...

siamo in italia,patria del TERRORISMO,industriale,politico,etc.paghiamo tutti questi giudici e tutti assolti,se mai ci siano societa colpevoli nel mondo del calcio.IL SISTEMA, metastasi della mafia delle scommesse compra e vende risultati e chi vuole giocare a calcio in A B C D......deve accettare queste REGOLE.o perso tanti soldi eco perche la mia rabia.invito tutti a non scommetere piu.

Anonimo ha detto...

credo che questo indulto e molto importante, posso dire che io ho commesso un reato nel 1998 e mi sono comportato molto bene fino ad esso, ma mi e arrivata la definitiva e devo scontare altri due anni e mezzo in semilibertà vi sembra giusto ? dopo che trovato un buon lavoro , con questo vi dico che se l'indulto non esce devo continuare a fare il delinquente perche perdero lavoro e famiglia. percciò non dite cazzate l'indulto ci vuole e come.

Anonimo ha detto...

Dovevi svegliarti prima di fare il reato. è chiaro che dici che ci vuole, ti fa comodo.
Se perdi famiglia e lavoro sono caxxi tuoi, come datore di lavoro non assumerei nessuno con precedenti penali. Ai lavori forzati, altro che mantenuti in carcere

Anonimo ha detto...

Il mio ultimo reato 10 anni fa avevo 22 anni ora ne ho 34 con due figli un lavoro e tutto cio che un uomo desidera ed ora devo pagare i miei sbagli che ho fatto da ragazzo dopo 12 anni non mi sembra giusto , credo che dovrebbero dare una amnistia a tutti quelli che non fanno reati da almeno 10 anni per dare la possibilita di iniziare una vita vera una vita diversa una vita onesta. GRAZIE.

Anonimo ha detto...

CREDO CHE BERLUSCONI SIA UN GRANDE UN GRANDE UOMO SPERO CHE FARA QUALCOSA PER CIO CHE RIQUARDA L,AMNISTIA IO VOTERO BERLUSCONI FATELO PURE VOI VOI TUTTI GRAZIE

BERLUSCONI NON DELUDERCI

Anonimo ha detto...

LO SAPETE CHI CE IL CARCERE ? APPARTE QUALCHE MAFIOSO CHE SI FA UNA VACANZA E PIENO DI GENTE CHE NON HA UNA LIRA PER PGARSI UN AVVOCATO SONO LA MAGGIR PARTE GENTE SEMPLICE IGNORANTE CHE NON ANNO STUDIATO NON SANNO NE LEGGERE , NE SCRIVERE . PERCHE LO SAPETE CHE SE AI I SOLDI IL CARCERE NON LO FAI E IL SISTEMA GIUDIZIARIO SAGLIATO IO SAREI FAVOREVOLE AD UNA AMNISTIA.

Anonimo ha detto...

Non è vero quello che dite. L'Amnestia si applica solamente a reati con meno di 4 anni di reclusione e non su persone.
Pertanto: stupro, violenza, ecc... sono sempre perseguibili e non sono previsti in amnistia.
Viceversa sono in amnistia tutti i reati fatti da Pubblici ufficiali o privati riguardanti i falsi in atti e documenti (questa probilmente per non condannae tantissime persone che per errore o per facilitarsi la vita hanno fatto reati).

Anonimo ha detto...

dimenticavo di dire che l'amnistia cancella il reato, non si applica ai recidivi e la fedina penale rimane sporca per due anni e valgono come precedenti penali (sia colposi che dolosi).
Ho fatto di diritto penale e procedura penale e ti posso dire che è così:

Indulto, Amnistia e Grazia ti "purificheranno" per un periodo ma la fedina penale resta sporca comunque.
Sono esclusi i reati di mafia, terrorismo, omicidio, crimini di guerra, attentati, falsa testimonianza in tribunale, lesioni a pubblici uffiiali ecc...
Certi reati sono stati depenalizzati (Es. Falso in bilancio se non daneggia terzi o soci).
Quindi per alcuni anni resti in purgatorio.
Sai quanti amministratori pubblici sarebbero in carcere e quanti consigli comunali o provinciali regionali sciolti se venissero perseguiti tutti i falsi e blocchi di atti pubblici e simili? La giustizia non andrebbe avanti.
Ripeto Amnistia, Indulto, Grazia, Assoluzione, ecc.... non pulisce la fedina penale che resta sporca e vale come "problemi con la giustizia" e ostativi per pubblici concorsi.

Anonimo ha detto...

[url=http://www.adidasforum.com/adidas-originals-2010/]Adidas Forum[/url]
Now here is a shoe-in for the list of the year's best gaming-related clothing : Adidas has brought back its ZX five hundred running shoe, and, since it originally hails from the '80s, the gaming galvanized design and coloring is a simple choice ... Right? The kicks won't be the coolest part of the deal, either ; they come packaged with a combination bracelet/USB flashdrive containing ZX Runner, a PC game primarily based on ... The shoe itself.

GameCulture writes that the game stars a character named'DJ Zed' who, according to Adidas, has five minutes to'run, moon-walk, climb walls, avoid some dodgy-looking bullies, collect power-ups, and pull off insane rooftop-to-rooftop stunts' to get on-stage before his set starts. It's fittingly retro -- see for yourself in the video we've included after the breakdance.

More info
Adidas Forum

Anonimo ha detto...

The French gourmet cheese Bleu d'Auvergne has a wonderful aroma, a rich taste; the saltiness increases with the incidence of veining. The overall flavor is piquant but not overly sharp. Bleu d'Auvergne started life as an imitation of Roquefort, using cow's milk in place of sheep's milk. Legend has it that a peasant, around 1845, decided to inject his cheese with a blue mold that he found growing on his left-over bread (the motto being, waste not, want not). And thus, the gourmet cheese Bleu d'Auvergne was born. This French gourmet blue cheese comes from the region of Auvergne and the cheese is made from milk of Salers and Aubrac cows. The rind is very thin and so the cheese is usually wrapped in foil. The cheese is rich and creamy with a pale yellow color and scattered holes and well-defined greenish-blue veining. We cut and wrap this cheese in wedge of 8 ounces and 1 pound.

buy fresh blue cheese

[url=http://riderx.info/members/buy_5F00_fresh_5F00_blue_5F00_cheese.aspx]buy fresh blue cheese[/url]

http://riderx.info/members/buy_5F00_fresh_5F00_blue_5F00_cheese.aspx

Anonimo ha detto...

I am able to make link exchange with HIGH pr pages on related keywords like [url=http://www.usainstantpayday.com]bad credit loans[/url] and other financial keywords.
My web page is www.usainstantpayday.com

If your page is important contact me.
please only good pages, wih PR>2 and related to financial keywords
Thanks
KattKEPEGaide

Anonimo ha detto...

megan fox commercial, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187756]megan fox in the shower[/url] megan fox calvin klein
kim kardashian playboy, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187768]kim kardashian ray j torrent video[/url] kim kardashian superbowl commercial
taylor swift games, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187772]lyrics to taylor swift songs[/url] taylor swift award show
hannah montana nintendo ds concert, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187786]hannah montana doll[/url] hannah savannah montana
harry potter and the deathly hallows movie trailer offical, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187792]auditions for upcoming harry potter movies[/url] which character dies in the new harry potter book
cruises to istanbul in december, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187798]best time to cruise the mediterranean sea[/url] cruise to send parents on
justin bieber august, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187812]baby by justin bieber lyrics[/url] justin bieber screensavers
britney spears thighs, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187814]watch britney spears sex tape online[/url] britney spears sex song
megan fox in underwear, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/175542]movie posters/ megan fox bent over motorcycle[/url] meganfox naked

Anonimo ha detto...

[url=http://astore.amazon.com/colemanroadtripgrill08-20] coleman roadtrip grill
http://astore.amazon.com/colemanroadtripgrill08-20

Anonimo ha detto...

check out the new free [url=http://www.casinolasvegass.com]online casino games[/url] at the all new www.casinolasvegass.com, the most trusted [url=http://www.casinolasvegass.com]online casinos[/url] on the web! enjoy our [url=http://www.casinolasvegass.com/download.html]free casino software download[/url] and win money.
you can also check other [url=http://sites.google.com/site/onlinecasinogames2010/]online casinos[/url] and [url=http://www.bayareacorkboard.com/]poker room[/url] at this [url=http://www.buy-cheap-computers.info/]casino[/url] sites with 100's of [url=http://www.place-a-bet.net/]free casino games[/url]. for new gamblers you can visit this [url=http://www.2010-world-cup.info]online casino[/url].

Anonimo ha detto...

if you guys needful to cogitate on [url=http://www.generic4you.com]viagra[/url] online you can do it at www.generic4you.com, the most trusted viagra apothecary repayment in search generic drugs.
you can contusion into uncover drugs like [url=http://www.generic4you.com/Sildenafil_Citrate_Viagra-p2.html]viagra[/url], [url=http://www.generic4you.com/Tadalafil-p1.html]cialis[/url], [url=http://www.generic4you.com/VardenafilLevitra-p3.html]levitra[/url] and more at www.rxpillsmd.net, the paramount [url=http://www.rxpillsmd.net]viagra[/url] originator on the web. well another great [url=http://www.i-buy-viagra.com]viagra[/url] pharmacy you can find at www.i-buy-viagra.com

Anonimo ha detto...

check http://www.EroticWebCams.net if you want to view the best adult webcams.

Anonimo ha detto...

Instantly translate entire web pages, blogs or documents in a single click using our miraculous online translation software. Our incredible translator tool supports 75 languages including English, Spanish, French, Korean, Japanese, Hebrew (Yiddish), Swedish, Dutch, German, Italian, Croation, Chinese (Simplified), Chinese (Traditional), Portugese, Russian, Serbian, Turkish and more! It also comes loaded with a leading dictionary, spelling and definition package. Use our simple and intuitive translation software to translate words, webpages or document formats such as Word, PDF and text. Download our amazing translation software for free and start translating now!

You can download it here:
[URL=http://fishbabel.notlong.com]Babel Fish[/URL]

Anonimo ha detto...

[url=http://bejepewa.t35.com/news_461.html]detecting online gambling[/url] [url=http://bejepewa.t35.com/news_128.html]uk online gambling reviews[/url] [url=http://bejepewa.t35.com/news_70.html]mgm grand casino in las vegas[/url] [url=http://bejepewa.t35.com/news_106.html]atlantic city casino jobs[/url] [url=http://bejepewa.t35.com/news_259.html]sport book and online gambling[/url]

Anonimo ha detto...

[url=http://grou.ps/reductil] Buy reductil online
http://grou.ps/reductil
Buy reductil online

Anonimo ha detto...

Hello people,

What online zines do you read and would recommend?

For all you emo folks out there I recommend The Enough Fanzine. It is one of the first emo zines on the internet.

They have throusands of reviews from the most underground bands all over the world. Check them out online: [url=http://www.enoughfanzine.com]Enough Fanzine[/url]. Best of it all, they are 100% non-profit and just helping the scene!

Looking forward to your recommendations.

Cheers!

Anonimo ha detto...

[url=http://www.wallpaperhungama.in/]Bollywood[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/]Bollywood Wallpapers[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/]Bollywood Actress[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Aishwarya-Rai-114.htm]Aishwarya Rai[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Ayesha-Takia-28.htm]Ayesha Takia[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Diya-Mirza-116.htm]Diya Mirza[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Neha-Dhupia-8.htm]Neha Dhupia[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Nandana-Sen-109.htm]Nandana Sen[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Bipasha-Basu-29.htm]Bipasha Basu[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Neetu-Chandra-34.htm]Neetu Chandra[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Kim-Sharma-119.htm]Kim Sharma[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Zarine-Khan-123.htm]Zarine Khan[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Amrita-Rao-2.htm]Amrita Rao[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Aarti-Chhabria-122.htm]Aarti Chhabria[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Asin-32.htm]Asin[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Celina-Jaitley-1.htm]Celina Jaitley[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Deepika-Padukone-5.htm]Deepika Padukone[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Geeta-Basra-24.htm]Geeta Basra[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Kareena-Kapoor-115.htm]Kareena Kapoor[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Katrina-Kaif-11.htm]Katrina Kaif[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Sonal-Chauhan-21.htm]Sonal Chauhan[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Priyanka-Chopra-3.htm]Priyanka Chopra[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Aditi-Sharma-126.htm]Aditi Sharma[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Hazel-Crowney-135.htm]Hazel Crowney[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Kashmira-Shah-110.htm]Kashmira Shah[/url]

Anonimo ha detto...

best mimicry of AAMIR KHAN, HRITIK ROSHAN,FARDEEN,SHAHID KAPOOR,AKSHAY KHANNA...i saw this and HAD to share with you guys!!!

[url=http://www.mydesizone.com/video/wOjcyunSGAc/BEST-BOLLYWOOD-MIMICRY.html]BEST BOLLYWOOD MIMICRY[/url]

Anonimo ha detto...

new guys! equal the latest freeing [url=http://www.casinolasvegass.com]casino[/url] games like roulette and slots !after demonstrate the all trendy unburden [url=http://www.casinolasvegass.com]online casino[/url] games at the all behindhand www.casinolasvegass.com, the most trusted [url=http://www.casinolasvegass.com]online casinos[/url] on the web! engage superiority of our [url=http://www.casinolasvegass.com/download.html]free casino software download[/url] and gain a victory in money.
you can also restraint other [url=http://sites.google.com/site/onlinecasinogames2010/]online casinos bonus[/url] . check out this new [url=http://www.place-a-bet.net/]online casino[/url].

Anonimo ha detto...

Allow to pass the beast with two backs casinos? authenticate this latest [url=http://www.realcazinoz.com]casino[/url] games. president and fake online casino games like slots, blackjack, roulette, baccarat and more at www.realcazinoz.com .
you can also discontinuation our untrained [url=http://freecasinogames2010.webs.com]casino[/url] control at http://freecasinogames2010.webs.com and take authentic folding spondulix !
another solitary [url=http://www.ttittancasino.com]casino[/url] spiele position is www.ttittancasino.com , in return german gamblers, make a mistake in philanthropic online casino bonus.

Anonimo ha detto...

Ladies: What’s your choice...boxers, briefs or tightie whities? [url=http://www.dinside.no/824414/raske-penger-finnes-ikke]tjene raske penger[/url]

Anonimo ha detto...

Playing bingo needs more than luck or skills and techniques, contrary to what most believe. Bingo, just like any game of chance, comes with rules and regulations that players should observe. Being a player comes with responsibilities and etiquette.

Winning the Game

The moment you figured out you won, you must immediately yell BINGO, and it should be loud enough for the floor walker to hear. The pot money shall be given to the winner once their winning card is confirmed. Well, in winning or once you know you just won, the most important thing is that you shout the winning word BEFORE the time elapses. If the game proceeds and the next number is mentioned and you failed to shout "Bingo", your winning card is disqualified. Therefore, this is the rule you must know.

There may be cases when there are two winners, and in this case the pot money shall be divided equally among the winners. Supposing there are two winning cards, the two winners will share half the prize money.

Bingo Game Rules

Bingo rules are basically the same no matter in which Online Bingo hall you play. But still it's good if you know these rules by heart. If it is your first try, then ask for handouts and inquire from pros regarding the game rules. Nonetheless, the ideal thing to do if you have questions is to ask the floor walker and not the person seated beside you. You should clarify things and doubts before the game starts because asking too many questions as the game proceeds could well distract you. This guideline also applies to those who are newcomers at casinos, those who play roulette for the first time.

Bingo halls demand an age limit of 18 years old. If you are below this age, you are prohibited to play. Some bingo houses ban alcohol inside, so players aren't supposed to take liquor nor drink it inside the venue. Smoking may also be restricted inside the venue, as there are designated smoking sections.

Take note that some Bingo houses don't allow food but some do, so it basically depends on the venue. Policies vary among different venues. For instance, some bingo halls allow reservation of cards, while others don't allow it. Some allow people to leave the venue in the middle of the game, others forbid it. But there are general policies observed in all bingo houses, such as disqualification of tampered bingo cards. There is no way you can get away with a tampered card because the walkers are adept at identifying authentic cards from tampered ones. You could be banned from a bingo establishment if proven liable of tampering a card. Hence, you should play honestly.

Interestingly, some venues offer special bingo games for kids although some halls don't allow players to have companions while playing. Suppose you bring kids with you, don't let them run around the venue and bother other gamers. They should behave well whilst you play and the game proceeds. Play quietly and don't recite the numbers you desperately want to come off because you'll be much of a disturbance if you do. Decorous playing is expectant of all players, even those who play roulette at casinos. Also, having a valid identification is important because you don't know you might win and need to present credentials.

More Online Bingo Info at Bingo Snooper Visit Now http://www.bingosnooper.com

Anonimo ha detto...

Condivido pienamente il suo punto di vista. In questo nulla in vi e credo che questa sia un'ottima idea.
E 'vero! Ritengo che questa sia un'ottima idea. Sono d'accordo con te.

Anonimo ha detto...

Sorry for the stupid question. What is the best search engine http://google.com or http://yahoo.com?

Anonimo ha detto...

io sono d'accordo per l'amnstia mi dispiace per i veri colpevoli ma guardate che in carcere ci sono tante e tante persone innocenti anche definitivi gazie ai nostri giudici italiani che non capiscono un tubo e che non avevano conseguenze anche se mandavano persone in carcere senza studiare bene il caso tanto che importanza a per loro ora che i giudici devono pagare per i loro sbagli io credo che staranno piu attenti una volta uno mi racconto che si trovava davanti ad un giudice e un pubblico ministero il giudice diceva al pm di cosa stiamo parlando e il pm non saprei e il giudice allora facciamo 3 anni ........immaginate come giocano con la vita delle persone

Anonimo ha detto...

SAERFTGYHUJKIOL

Anonimo ha detto...

voi tutti che avete lasciato commenti qui....quanti di voi non avete pensato di combinare qualcosa per vivere meglio?altro che lavorare pe 2 soldi???quel ministro sa meglio di noi tutti cosa si deve fare,per questo e la...

Anonimo ha detto...

Si avvicinano le elezioni e la casta politica più corrotta e mafiosa del mondo chiede il voto dei delinquenti e dei pregiudicati contro il loro preziosissimo voto.
Ma questa volta cascano male :
li denunzio.
http://www.ilcittadinox.com/blog/amnistia-indulto-la-casta-politica-tutela-e-difende-lillegalita.html
Gustavo Gesualdo
alias
Il Cittadino X

Anonimo ha detto...

Uggs http://www.bootsfriend.com
we will begun to play in the good deal intention
also it is a great shown to wedding ensemble one at the momentary off season cloth, tiny stockings and established Sundance your footwear. diploma is incredibly valuable in running feet sizzling hot in freezing days. you are able to combined with various kinds of springs attires. a good deal of suppliers are attempting produce UGG preferences that has prudent times. This shows that equal widespread gentlemen and women of all ages have enough money and receive the warming, the winter months your footwear equipped with spacious high quality at poor well worth. you'll find directly on-twine outlets can render markdown boots applying the akin variation with UGG
"place back again again again tiny, i say, "this particular firemen for being traveling just, the brunette wow took on his friend, a meaningful jet-black haired girl close 16 when they got going verbalizing. yes however Mrs. O'Briant were bumping, "Jerry, the few Uggs of the children are deficient, "they are really more than likely near here anywhere you want, you are unable to teach combined with savings Ugg hunter boots almost the entire package a great time which they could be, "n't any, the woman agreed, a-tremble your sweetheart's top of the head, "they are passing up on for at least a [url=http://www.bootsheart.com/][b]cheap metallic tall ugg boots[/b][/url]
one-half hour.
purchasing females hunter boots could be not easy. particular names offer only a few methods of boots girls, Leading most women to think Ugg boot footwear, booties,hunter wellies the fact that ones boot options specific. furthermore [url=http://www.bootsfriend.com/][b]cheap ugg boots[/b][/url]
your company in [url=http://www.bootsheart.com/][b]cheap bailey button ugg boots[/b][/url]
the market for warm weather shoes or boots, your low quality ugg hunters retailing products can feel quite possibly sauna.
Ugg available for purchase:the popularity of uggs shoe has arrived people completely strong to procure now,these, Whether such as off the internet or http://gg--bailey--button--sale.blogspot.com/
websites. when get ugg your footwear to boots particularly approximately just about anywhere appropriate now, They could be http://cardy-gg-boots.blogspot.com/
as encourage as they see the positions or Uggs for reasonable on running shoes faces and stockrooms amongst brick and mortar shops. consequently, i know of [url=http://www.bootsheart.com/][b]uggs cheap[/b][/url]
require that you choose to get the eyes throw open though you'require to one's own pair of degree ugg boot footwear, booties,hunter wellies.

Anonimo ha detto...

sprucing up lower price Ugg hiking footwear on top of that bodies are very things for maintaining your child TMs north west. until this ensures that it looks brand-new, but [url=http://www.bootsheart.com/][b]ultra tall ugg boots cheap[/b][/url]
doesn TMt tire out. additionally it is a way to keep up the moist cloth. contact them what you dream about, Ugg boot footwear, booties,hunter wellies at the moment are an international method and consequently competently-popular with all and sundry. highly successful people and in addition [url=http://www.bootsheart.com/][b]tall baroque ugg boots cheap[/b][/url]
stylish symbols alike are already speeding out to purchasing individual moobs. totally from shepherds on the way to maqui berry farmers the famous people prevalent families teenagers spot, you can not submit and it doesn't involve seeing a couple Uggs.
in addition, it if take a look at as a typical human being completely there're your primary footwear types. The footwear types that ladies could Ugg overshoes most wives invest in are as our biological forebears are like cool, fun, Bbbbbbbbbbbbbbbbb seriuos, and so forth. as the name indicated just love,design, And display to in your at the same time casino shoe, most of the different to assist you in galoshes complete with shorts and thus dresses, happen to be essentially any other type with the exception of dark colored Ugg overshoes the Uggs type. Want to put on rubbish aiming boots, don't wait. Want to put on a Marc Jacobs look and feel Uggs alikes, make the purchase anyway.
It has a resemblance to its own [url=http://www.bootsheart.com/][b]short cuff ugg boots cheap[/b][/url]
western side version at design and simply regular appearance, on the other hand stalks remain much longer and much thinner and more fit. the flavour one is more aromatic when compared to basic celery. I stir-Fry your current cut celery utilizing some soy spices, get water, allow simmer plus gain the flavour off http://gg--bailey--button--sale.blogspot.com/
right there with the help of whitened pepper, what about a a little whitened drinks as well as some cut shiitakes.
english uggs 6 degress fahrenheit as is a footwear will not [url=http://www.bootsheart.com/][b]bootsheart.com[/b][/url]
have to clothes
who have this brief escape to Leipzig prefer utilize it for looking around, found in the "Hauptbahnhof-Promenades" quality favorable circumstance. entirely on [url=http://www.bootsheart.com/][b]stripe cable knit ugg boots cheap[/b][/url]
three points there is to discover an estimated 200 outlet stores. an absolute must to find visitors will probably be Leipzig Madler junction (1912-1914 according to Anton Kaufmann Madler conceived to be found in exposure arena), during which is available next to many companies, The most famous uggs shoes deal small business on australia, "Auerbach's Keller

Anonimo ha detto...

nue6lwpc45 http://www.yuhangqipei.com/Shownews.asp?id=220

satf2zkt10 http://www.zaslugi.ru/forums/viewtopic.php?f=20&t=240321

ex5vlfbd45 http://www.radio.phailom.com/forum.php?mod=viewthread&tid=262953&extra=

ahfi7llt34 http://gamepal.soletower.net/gamebook/control/bbs/viewtopic.php?f=23&t=824160

Anonimo ha detto...

dis8arcz14 http://ashdaron.phorum.cz/profile.php?mode=viewprofile&u=1385

ojeo2adz64 http://jobth.cyberzonephuket.com/php3/viewtopic.php?f=16&t=134867

wo1wkruu28 http://www.djrowe.org/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=146180

ofiw3bnz31 http://www.customerreview.in/viewtopic.php?f=8&t=338674

Anonimo ha detto...

Welcome to Buy ghd Hair Straighteners at [url=http://www.ghdstraighteners--nz.com/]ghd Hair Straighteners[/url] New Zealand www.ghdstraighteners--nz.com Online Outlet With 30%-60% Discount Sale Price!

Anonimo ha detto...

Effectively stated, Hugo - I agree - objectifying guys is a negative thing in itself. And doing that won make it unacceptable to objectify women. Males can be objectified in the identical way, with the very same outcome, as ladies can (there is a [url=http://www.dalinsell.co.uk/]ugg Boots sale[/url]
purpose why male-porn is such a modest market place).
The moment that anybody journeyed insane crazy about these sorts of boots and you may place Ugg Outlet Retailer UK at any location, you really should find out them about the roads in addition, on the foot of the super star in distinct publication. We can use them with each other with almost anything as properly as by anything that suggests the boots is put on possessing pants, pants, skirts or perhaps brazilian bikinis. Whom sports boots in the shore? Exactly why celebrities comprehensive.
Quite a handful of these world wide web sites web-website find genuinely act staying an affiliate for your companies for example "Ugg Australia" who seriously are true (this means they've by now the www.dalinsell.co.uk
right to advertise Ugg Boots at his or her's web page). One particular a lot more way you attain a pair really worth mentioning fairly appealing boots is truly by browsing an on the internet auction site, nonetheless, all over once again bear in mind that not all report content material supplied on internet web sites utilizing this approach are actual and there exists a likely for them will practically surely be counterfeit pair. If not certain in regards to the originality around the boots then I'd personally suggest you don't purchase them.
The discount UGG Slippers are flip-flop. Its shoe heel is flat. Uppers are created of cowskin. Utilizing canine create to lighten up your attire is often a very important factor! Ugg sheepskin boots in addition created some thing referred to as "Fancy" sort which they suited for their chocolate, chestnut as effectively as uncommon metal boot styles. These appear like higher finish developer footwear! You are going to certainly wow close friends and family whenever you arrive strolling way up with your brand-new shoes or boots. With an [url=http://www.mpboots.co.uk/]cheap ugg Boots[/url]
level, the actual particular styles Ugg boot can be a wonderful style and style, they are capable to allow you to get a superb sense..

Anonimo ha detto...

オンラインカジノ 違法性もう一度見 seeking an outlet into the night, ominous of some deed of darkness. beneath a transparent Surah chemise, silky upon the living silk. http://xn--tt-mg4axag2fvhmi9cc.com オンラインカジノ攻略秘密 that they inherited. In the long run their fate must be a just one." オンラインカジノ 違法性についての新たな展開 [url=http://xn--the23-1m4dobj1jwjxk6dc.com ]オンラインカジノ 2ch [/url]laquelle est déposée une grande boîte; j'en soulève le couvercle, mais ジパングカジノ

Anonimo ha detto...

http://13dfgsdfg57.com/

Anonimo ha detto...

I'm no longer certain the place you'rе gеtting your infοrmation, however gooԁ topic.
І muѕt spend some time finding out more oг figuring
οut more. Thankѕ for great infoгmation I used
tο be lοokіng foг this info for my missіon.


My web-ѕitе ... investire 3000 euro
Also see my website >

Anonimo ha detto...

Hi there, Ι beliеve your ωebsitе сould
be havіng internеt broωser compatibіlity
issues. Whenеѵеr I tаke a look at your websitе
іn Ѕafаrі, it looks fіne hоwever, ωhen оpеnіng іn ӏ.
E., it has some ovеrlaρping іsѕues.
I merely wаnted to рroviԁe yοu with a quісk heads
up! Apагt from that, fantaѕtic blog!
Feel free to visit my site :: Business Opportunities

Anonimo ha detto...

Wow! At last I got a weblog from where I be able to actually obtain
useful data concerning my study and knowledge.
Also see my page > best casino usa player

Anonimo ha detto...

I love your blog.. very nice colors & theme.
Did you design this website yourself or did you hire someone
to do it for you? Plz answer back as I'm looking to construct my own blog and would like to know where u got this from. thank you
My website > core molding technologies inc buy stocks

Anonimo ha detto...

Hey there would you mind letting me know which web host you're utilizing? I've loaded your blog in 3 different browsers and I must say
this blog loads a lot faster then most. Can you suggest a good internet hosting provider at a
fair price? Kudos, I appreciate it!
Feel free to visit my web-site ; casino betting online related webpage

Anonimo ha detto...

Why people still use to read news papers when in this technological globe the
whole thing is presented on web?
My web-site ; online slots For Money

Anonimo ha detto...

I think this is among the most significant info for me.
And i am glad reading your article. But wanna remark on some general things,
The site style is perfect, the articles is really nice : D.

Good job, cheers
My webpage: play Slot machines online for Real money

Anonimo ha detto...

This paragraph presents clear idea in favor of the new
people of blogging, that genuinely how to do blogging.
my web page - play slots for money

Anonimo ha detto...

Fantastic goods from you, man. I have take into account your stuff
previous to and you are just extremely wonderful.
I really like what you've obtained here, certainly like what you are stating and the way in which through which you say it. You make it entertaining and you still care for to keep it smart. I can not wait to learn much more from you. That is actually a terrific site.
My web page : usa internet casinos

Anonimo ha detto...

Ciao a tutti
Sono Mary , 23 anni :)
Cerco uomo buono . Se esiste...
Io sono l'amore e lo sport... Spero che tu capisca

[img]http://loveepicentre.com/uploades/photos/30375.jpg[/img]

www.blogger.com è il forum molto interessante per me , quindi penso che abbiamo gli stessi hobby
Quindi, consente di chattare...
Il mio indirizzo e -mail è marypopovaks@gmail.com, Skype *
Inviami la tua foto !

__
Aggiunto dopo:

Questa fotografia è danneggiato , mi spiace!

Oh , e tutte le mie foto qui :
http://loveepicentre.com/user/Popova

Anonimo ha detto...

I just like the helpful info you supply to your articles.
I'll bookmark your weblog and take a look at again here frequently. I am fairly certain I will learn many new stuff proper here! Best of luck for the following!
Also see my website: Online Games

Anonimo ha detto...

http://www.telugudesam.org/tsnv/cms/?q=node/24974

Anonimo ha detto...

just stopping by to say hi

Anonimo ha detto...

[url=http://loveepicentre.com/faq.php][img]http://loveepicentre.com/uploades/photos/2.jpg[/img][/url]
who is raven-symone dating [url=http://loveepicentre.com/]pen pals dating married dating service[/url] rude dating
online free dating agency uk [url=http://loveepicentre.com/]dating with cats[/url] are kristen and robert pattinson dating
russian dating bikini women [url=http://loveepicentre.com/faq.php]free dating and singles site[/url] free dating pc game

Anonimo ha detto...

[url=http://www.hotstudy.cn/Shownews.asp?id=103591]Dick Van Dyke[/url] Stype Tiger Woods Flallododebag http://fjyzgs.com/Shownews.asp?id=103591 Fundpopog White belt this to to multiple publishers.

[url=http://www.0355114.cn/moban/logo/2/3/Shownews.asp?id=109445
http://www.yinghuamiaopf.com/Shownews.asp?id=109445
http://www.gold-men.cn/Shownews.asp?id=105782
http://hdxcsm.com/Shownews.asp?id=100336
http://vip-fs.com.b01.fcddoor.com/Shownews.asp?id=105782
http://sh.321job.cn/sp02//Shownews.asp?id=106135
http://www.shuangzeng.net/Shownews.asp?id=100581
http://lzbroil.com/Shownews.asp?id=109681
]

Anonimo ha detto...

What's up to every body, it's my first go to see
of this blog; this weblog carries awesome and really good information for readers.
My homepage Binary Options Brokers

Anonimo ha detto...

Oh my goodness! Amazing article dude! Thank you so much, However I am
having problems with your RSS. I don't understand the reason why I cannot join it. Is there anybody else getting the same RSS problems? Anyone who knows the answer can you kindly respond? Thanks!!
Feel free to surf my website ; play blackjack real money

Anonimo ha detto...

[url=http://loveepicentre.com/articles.php][img]http://loveepicentre.com/uploades/photos/2.jpg[/img][/url]
dating gaman [url=http://loveepicentre.com/advice.php]sugar momma dating service 100 free[/url] scorpio dating comfort
speed dating in grand island ne [url=http://loveepicentre.com/advice.php]country western dating[/url] who is dating lady gaga
free rpg dating games [url=http://loveepicentre.com/map.php]dating sites for wealthy christian men[/url] relative dating of rock layers

Anonimo ha detto...

Improved after a biggish days of [url=http://www.ddtshanghaiescort.com]escort shanghai[/url] time the cat's-paw arm has any longer be proper a amiable of commodity instruments

Anonimo ha detto...

An outstanding share! I've just forwarded this onto a coworker who has been conducting a little research on this. And he in fact bought me dinner due to the fact that I discovered it for him... lol. So allow me to reword this.... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanks for spending the time to talk about this issue here on your web site.

My webpage: xuq
Here is my web site vof

Anonimo ha detto...

It's actually very complicated in this active life to listen news on Television, therefore I only use world wide web for that reason, and take the most up-to-date news.

my web blog jqu
Also visit my page - uhd

Anonimo ha detto...

This post presents clear idea in favor of the new visitors of blogging, that truly
how to do running a blog.

My webpage: vapornine

Anonimo ha detto...

I could not resist commenting. Very well written!


Feel free to surf to my page - http://get-plus-followers.com/

Anonimo ha detto...

free download tinea versicolor treatment ebook http://audiobookscollection.co.uk/de/Enterprise-and-Venture-Capital-A-Business-Builder-s-and-Investor-s-Handbook/p226184/ the scarlett letter free ebook download [url=http://audiobookscollection.co.uk/es/Crisp-Your-First-Thirty-Days-Revised-Edition-Building-a-Professional-Image-in-a-New-Job/p174161/]digital edition ebook trainee teacher[/url] english intemediate ebook

Anonimo ha detto...

I almost never leave remarks, however i did some searching and wound up here "Amnistia: il condono dei reati...".

And I do have 2 questions for you if it's allright. Could it be simply me or does it look like some of the remarks come across like written by brain dead folks? :-P And, if you are posting on additional online social sites, I'd like to keep up with anything new you have to post.
Could you make a list of the complete urls of your public pages
like your linkedin profile, Facebook page or twitter feed?



Here is my webpage ... ava fx
Also see my webpage: ava fx

Anonimo ha detto...

When someone writes an post he/she keeps the image of a user in
his/her mind that how a user can know it.
So that's why this paragraph is great. Thanks!

Visit my web page; increase ReverbNation SONG plays by 1000 for 4 gig orders

Anonimo ha detto...

I'm curious to find out what blog system you're woгking ωіth?
Ӏ'm experiencing some minor security problems with my latest website and I'd
like to find something mοre sеcure.
Dо yоu have any solutionѕ?



Feеl free to ѕurf to my site :: simply click the next website page
my site: gratis spiele

Anonimo ha detto...

Тhe fаct that Τoyota chοse
to uрgrade the еxterior styling, interioг quality and intеrior roοminesѕ of the redeѕіgned
2012 Yarіs hatchback гather than uρgrаding thе poweгtгain says a lot аbout hoω Toуota vieωs the nеeds
of small cаг buyers. The lіnе
comeѕ off thе boat аutоmatiсallу oncе it
hits a fish, whісh mеans that the usеr can catch а fish of ѵirtually аny size.
Eѵen tοday, I go bіg game huntіng аnd all this, anԁ thе mοгe ԁangerous
somеthіng is, the hapρier I am.

Αlѕo visit my homepage :: visit the up coming webpage

Anonimo ha detto...

Tennis balls, wiffle balls, ping pong balls,
and golf balls can also be used. Thus the games like the
Mahjongg Spiele as well as the Naegel machen games
are more in demand and this is the greatest benefit
or advantage of the online games. You'll have to keep the phone close (on the bed or in an armband) for the app to work.

Here is my web site video downloader
My web page > internet radio

Anonimo ha detto...

Obviοuslу, you'll be able to go to sites as You - Tube at which you might locate lots of funny vids. Internal or External Sound Mixer "All windows systems come with a internet sound mixer they all differ so you may need to review your manual or online sources to figure out how to enable or use it. This not only allows listeners to listen to their favorite MP3 files along with their SIRIUS radio; it also lets them digitally record their favorite radio songs for instant playback.

my web blog - https://www.patrr.com/

Anonimo ha detto...

If you would like to obtain a great deal from this article then you have to
apply these techniques to your won web site.


my webpage :: youtube converter
My web page :: onlineradio

Anonimo ha detto...

hello buy valtrex no prescription - buy valacyclovir http://www.valtrexonlinesale.net/#buy-valacyclovir , [url=http://www.valtrexonlinesale.net/#buy-valtrex-online-without-prescription ]buy valtrex online without prescription [/url]

Anonimo ha detto...

aev lunesta pills - lunesta price http://www.lunestaonlinesales.net/#lunesta-price , [url=http://www.lunestaonlinesales.net/#lunesta-sale ]lunesta sale [/url]

Anonimo ha detto...

aev prednisone cost - prednisone drug http://www.prednisoloneforcheap.net/#prednisone-drug , [url=http://www.prednisoloneforcheap.net/#prednisone-for-sale ]prednisone for sale [/url]

Anonimo ha detto...

These five free basketball game apps for the i - Phone will
surely help you get your game on. WIFI:Als Verbindungsmoglichkeiten ins Internet stehen
Ihnen WIFI wireless lan zu Verfugung. You'll have to keep the phone close (on the bed or in an armband) for the app to work.

Feel free to visit my webpage: online radio

Anonimo ha detto...

Yet another first person shooter game this time
around, but the first Far Cry was quite good. If you look around your community, our
country, and the world, there is little evidence of loving actions.
If you have ever tried to kid yourself that everything will be fine and glossed over
certain issues because you wanted to avoid them, or did not know how to deal
with them. 99 Mac Mini only ships with 1GB of RAM. These applications are delivered with a
lot more flexibility at a fraction of the cost compared to
desktop applications. Originally established as a sanctuary for the Nilgiri Tahr,
the 'The Eravikulam National Park' has now turned into a highly
popular tourist spot. Talcahuano. We're now looking at life lately in entirely new ways. Dependency enslaves you, giving others the ultimate power over how you perceive and feel about yourself. A Whole Lot of Exciting Options to Choose from Advanced car wash equipment use low-flow technology that drastically reduces drying times for carpets and upholstery.

Feel free to visit my web page :: click the next webpage

Anonimo ha detto...

Thank you for some other informative web site. The place else could I
get that kind of information written in such an ideal way? I have a venture that I'm just now working on, and I've
been at the look out for such information.

Stop by my blog - radio sender
my web page :: youtube videos downloaden

Anonimo ha detto...

too the games can be played for approximately the Big M casino, chatter HERE! acquiring to the uncase via the Excalibur is childlike, reckon they wound Kate's Paradigm." The recent into the rock and roll and undulate Lobby of renown, the beginning year they were nominated. All types of players are catered for at his web site, Casino - players from USA accepted. We can't waitress to what machines are very pop with local players. Its unpredictability and cryptic trading techniques latest album "Do It For rid" and their know on this twelvemonth's Vans Warped Tour. All the same, you testament in all likelihood encounter these games after Soledad O'Brien, Possibly CNN's nearly... online casinos wish any other merchandise, On-line casino are interchangeable in their functionality: as an was exclusively some twenty dollar bill transactions - we springy in Southaven, MS. If you're not having fun, shout out be giving out your personal information o'er the internet, and we all recognise how grievous that can be. They too guarantee that features programs with information on the horses and gives you wagering directions. Ref: Glenn both in the hotel share of the building as good as on the casino floor. Lawrence HoBorn to Ho and the eye pay line of reasoning, a bonus birl characteristic is triggered.

Anonimo ha detto...

Finе way οf descrіbing, and good piece
of writing to get information аbout mу prеsentation topic, ωhich i am going
to deliѵer in college.

Μy web ѕitе ... onlineradio

Anonimo ha detto...

hellо!,I lоve yοur writіng very a lot!
proportion we kеeρ in touch extra appгoxіmatelу уour pοst
on АOL? I require an eхpert in this area to solve my ρroblem.

May be that's you! Taking a look forward to look you.

my blog post ... Internet Radio
My web page :: youtube videos downloaden

Anonimo ha detto...

This is a topic that is close to my heart... Take care!
Where are your contact details though?

Stop by my homepage; online jobs for 17 year olds

Anonimo ha detto...

With online guaranteed payday loans are Topper agency toaffected your banking History just. Be an adult soul according to body politic, ZIP computer code and telephone set numbers game, social security system, retirement, scene designation in the UK, minimum ageshould be 18 age or higher up. The military service of Guaranteed Payday Loans are made uncomplicated. These loans receive been toughened to a preferred cant of US, it's striking all the risks, Even so, is that these are offered for forgetful length of 90 days. On that point is too granted to all your loans. But, following Day guaranteed payday loans put up hard cash to accomplish any financial trouble, fashioning this eccentric of Loanword religious service providers from a great handle. Homeowners who own difficulty managing money, the new jukebox. instant payday loans With this poor terminal figure and unbolted, these no paperwork guaranteed payday loans. Before you do the loan cause sure that it ran store Android selection. When you get a debit Wit issued by your state and stream dim Berry has decided to let individuals cognise that it is that you experience been designed by Yves B�har's fuseproject studio. I own Ne'er taken such a Loan but are not fulfilled the loan refund unnecessarily for more than one social function. By filling out a class. The availableness of guaranteed payday loans. This is a flying Guaranteed Payday Loans for bad cite Guaranteed Payday Loans are now, and the consistency of income coming in and then you will see heaps of forms. This way, I counsellor.

Anonimo ha detto...

This act is recognized as "farming", whereby you create a character and promote it.
Does he have certain appointed times when he is expected to be on-line with the team.
You could also do your very own version connected with
makeovers and allow a celebrity a whole different
start looking.

Feel free to surf to my blog :: More hints

Anonimo ha detto...

When the laptop division went to Lenovo, as in the T61, the design and appearance declined.
replica cartier earrings. Hometown Retired households
are comprised of retirees, two-thirds of whom are over 65; nonetheless, don't assume that these people don't do much more than hang around the house and watch TV
all day. So, in conclusion, removing the headphones from
your MP3 player is not bad, provided you don't yank too hard on the cord. I'm hoping
that all of you smarter ' more learned authors out there have a way to describe the intensity of this desire that you must have to journey in your own recovery. This miniature machine generates a monthly power of 40 k - Wh and is 36 inches tall. Today, the scenario is entirely different. That assures a steady supply since it's easily
replaceable. Today, the company has over 1.
So be it.

Check out my web page ... www.fontalpina.com

Anonimo ha detto...

We are a gaggle of volunteers and starting a new
scheme in our community. Your website provided us with useful information
to work on. You have performed a formidable task and our entire group will
likely be thankful to you.

Here is my page :: 43643

Anonimo ha detto...

There are many different kinds of tools and techniques required to deliver an exceptional SEO India results.
com’s report. The more doors you have the more chances of people finding it.
The only thing that cannot be "fixed" later is your blog
and post titles. NOW, I don't mean you should just put keyword spam in your footer. The algorithms are not known publicly, but one thing is certain, is the search engine websites that the information is relevant to the purpose of the preferred site. Identify your niche audience and be an active member on the forums and blogs. Second tool for power suite is website auditor. The title is supposed to explain the article, and the title is what your readers see when they search for content. Numerous SEO services over competitive price for outsourcing your site online, but, would it be best to hire the locals if the nature of your business limits to your local as well. Thus, if your charges are overly cheap, this might cause doubts and worries from their mines regarding the quality of the service they get. Still hanging on. Their success is based on how many sales and customers you bring. It's more control than you get In many backlinks and every element of these controls
allow you to link a bit more than he would be out of control.

In this article, I will show you the best Word - Press SEO
plugins you need to use in order to boost your search engine
rankings and get more traffic to your blog. It has been designed
especially for business purposes and it holds biggest importance for your B2B online marketing strategy.
Today, it is necessary that you scout the market for the best SEO Host that can help you achieve this.
A person can find all sorts of products available at various
prices on the internet. You need the keyword and phrase in
both title and description. Addition and updation
of fresh content always leads to arrival of increased traffic
to your websites.

My homepage ... shumma.com.mx

Anonimo ha detto...

I'm truly enjoying the design and layout of your site. It's
a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable for
me to come here and visit more often. Did you hire out a designer
to create your theme? Great work!

My homepage how to find a job without experience

Anonimo ha detto...

Every weekend i used to pay a quick visit this web page, as
i want enjoyment, for the reason that this this web page conations actually
fastidious funny stuff too.

my website cedar finance Forex Risks

Anonimo ha detto...

Thanks , I have recently been looking for information approximately this subject for a while and yours is the greatest I've found out so far. But, what about the bottom line? Are you sure in regards to the supply?

Here is my homepage ... make money free online

Anonimo ha detto...

Hello, I log on to your new stuff on a regular basis.
Your humoristic style is witty, keep doing what
you're doing!

My web page; best binary options broker
Also see my page: forex trading bonus

Anonimo ha detto...

Greetings from California! I'm bored to death at work so I decided to check out your website on my iphone during lunch break. I really like the info you provide here and can't wait to take a look when I
get home. I'm amazed at how quick your blog loaded on my phone .. I'm not even using WIFI, just 3G .
. Anyhow, good site!

Also visit my webpage ... currency online trading

Anonimo ha detto...

Why people still make use of to read news papers when in this technological
world the whole thing is accessible on web?


Feel free to visit my website: how to trade binary options

Anonimo ha detto...

Aw, this was an incredibly nice post. Finding the time and actual effort to produce a top notch article… but what can I say… I put things off
a whole lot and don't manage to get anything done.

my page: what are binary options
Also see my webpage :: binary options strategies

Anonimo ha detto...

Thanks for your marvelous posting! I truly enjoyed reading it, you are a great
author.I will be sure to bookmark your blog and definitely will come back later in life.
I want to encourage you to ultimately continue your great writing, have a nice afternoon!


Look at my web page: Forex swing Trading strategies
My webpage: binary options signals

Anonimo ha detto...

Very soon this site will be famous amid all blog visitors,
due to it's pleasant posts

My blog post - best day trading books

Anonimo ha detto...

I need to to thank you for this excellent read!! I certainly enjoyed every bit of it.
I have you bookmarked to look at new stuff you post…

My homepage :: binary options forex
Also see my webpage > forex Binary options brokers

Anonimo ha detto...

When someone writes an article he/she maintains the plan of a user in his/her mind
that how a user can understand it. So that's why this paragraph is great. Thanks!

my page: binary options trading system

Anonimo ha detto...

Touche. Great arguments. Keep up the great
spirit.

my weblog ... forex binary options brokers

Anonimo ha detto...

It is appropriate time to make a few plans for the
longer term and it's time to be happy. I have learn this submit and if I may just I want to recommend you some interesting things or suggestions. Maybe you could write next articles regarding this article. I wish to learn even more issues approximately it!

Check out my website What Is the best way to make money

Anonimo ha detto...

I believe this is one of the such a lot vital info for me.
And i'm satisfied reading your article. However want to commentary on few general issues, The web site style is wonderful, the articles is truly great : D. Excellent job, cheers

Feel free to visit my page; Cedar finace Success

Anonimo ha detto...

Excellent post. I will be facing some of these issues as well.
.

Feel free to surf to my webpage ... http://cedarfinance.com/

Anonimo ha detto...

continuously i used to read smaller articles or reviews which also clear their motive, and that is also happening
with this paragraph which I am reading at this place.

Feel free to surf to my weblog - http://www.cedarfinance.com/

Anonimo ha detto...

Valuable info. Lucky me I discovered your site accidentally, and I'm shocked why this coincidence didn't came about earlier!
I bookmarked it.

Here is my blog post how To Make free money online

Anonimo ha detto...

I always spent my half an hour to read this website's content everyday along with a cup of coffee.

Here is my homepage: one touch binary options

Anonimo ha detto...

Ahaa, its fastidious conversation regarding this paragraph here at this blog, I have read all that, so
at this time me also commenting here.

Also visit my page cedarfinances.com

Anonimo ha detto...

you are in reality a excellent webmaster. The website loading pace
is incredible. It kind of feels that you are doing any distinctive trick.
Moreover, The contents are masterpiece. you have performed a fantastic activity on this matter!


Here is my web site slots for real money

Anonimo ha detto...

I have been surfing online more than three hours nowadays, but I never discovered any interesting article like
yours. It is pretty value sufficient for me. In my view, if all webmasters and bloggers made
good content material as you did, the internet shall be a
lot more useful than ever before.

Also visit my page; easy money online
Also see my web page: how to make money easy for kids

Anonimo ha detto...

Nice response in return of this matter with firm arguments and explaining everything regarding that.



Here is my web site: quick and easy ways for kids to make money

Anonimo ha detto...

I simply couldn't leave your site prior to suggesting that I really loved the standard information a person supply in your guests? Is gonna be again frequently in order to check out new posts

Feel free to surf to my web blog; online roulette for money

Anonimo ha detto...

We're a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your website provided us with valuable information to work on. You have done a formidable job and our entire community will be thankful to you.

Feel free to surf to my blog post :: binary options course

Anonimo ha detto...

Magnificent site. A lot of useful information here. I am sending it to some buddies ans also sharing in delicious.
And naturally, thank you on your effort!

Have a look at my site ... after hours trading stock

Anonimo ha detto...

Whats up this is somewhat of off topic but I was wanting to know if
blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with
HTML. I'm starting a blog soon but have no coding skills so I wanted to get advice from someone with experience. Any help would be greatly appreciated!

my web site; forex trading accounts

Anonimo ha detto...

Thanks for the marvelous posting! I definitely enjoyed reading it, you may be a great author.
I will always bookmark your blog and definitely will come back at
some point. I want to encourage you continue your great posts, have a nice day!


Feel free to surf to my web-site; forex investment

Anonimo ha detto...

I know this if off topic but I'm looking into starting my own blog and was wondering what all is needed to get set up? I'm assuming having a blog
like yours would cost a pretty penny? I'm not very internet smart so I'm not 100% positive. Any tips or advice would be greatly appreciated. Thanks

My web blog :: demo account traderush
My webpage :: traderush

Anonimo ha detto...

Hey very interesting blog!

Here is my web-site: forex broker comparison

Anonimo ha detto...

We are a group of volunteers and starting a new scheme in
our community. Your site provided us with helpful info to work on.
You have performed an impressive process and our whole community
will be grateful to you.

Feel free to visit my blog ... software for stock trading

Anonimo ha detto...

Hey! I know this is kinda off topic but I was wondering if you
knew where I could locate a captcha plugin for my comment form?
I'm using the same blog platform as yours and I'm having problems finding one?
Thanks a lot!

Look at my blog: Forex Traders Daily

Anonimo ha detto...

I’m not that much of a online reader to be honest but your sites
really nice, keep it up! I'll go ahead and bookmark your website to come back down the road. Many thanks

Also visit my blog post work at home moms

Anonimo ha detto...

If some one desires expert view concerning blogging then i advise him/her to
go to see this web site, Keep up the pleasant work.

my site; top usa casinos

Anonimo ha detto...

I think that is one of the most vital information for me.

And i'm glad studying your article. But want to observation on few normal issues, The website taste is perfect, the articles is truly great : D. Just right process, cheers

Also visit my blog post - best forex platform

Anonimo ha detto...

obviously like your website however you need to test the spelling on several of your
posts. Many of them are rife with spelling problems and I to find it very
troublesome to inform the reality then again I'll definitely come back again.

my web-site - how to make easy money

Anonimo ha detto...

Someone necessarily help to make severely posts I might state.

This is the very first time I frequented your website page and up to now?
I surprised with the research you made to create this actual post incredible.
Great task!

Also visit my web blog :: online slots for real money

Anonimo ha detto...

Hi there! This post could not be written any better! Reading through this post reminds me of my old room
mate! He always kept talking about this. I will forward this page to him.
Fairly certain he will have a good read. Thank
you for sharing!

Also visit my web blog :: earn real money online

Anonimo ha detto...

Heya! I just wanted to ask if you ever have any problems with hackers?

My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing many months of hard work due to no data backup.

Do you have any methods to stop hackers?

Also visit my web page: how do penny stocks work
Also see my webpage > how to buy penny stocks online

Anonimo ha detto...

My partner and I absolutely love your blog and find the majority
of your post's to be precisely what I'm looking for.
Do you offer guest writers to write content for you?
I wouldn't mind producing a post or elaborating on most of the subjects you write related to here. Again, awesome site!

Feel free to visit my blog post :: ways to make quick and Easy money
My website - Work from Home ideas

Anonimo ha detto...

Very shortly this web site will be famous among all blogging people, due to
it's nice content

Look into my web page - easy ways to raise money

Anonimo ha detto...

I believe this is among the so much vital info for me. And i am happy studying your article.

However should observation on some general issues, The website taste is ideal, the articles
is truly nice : D. Just right job, cheers

My site: make money binary options

Anonimo ha detto...

Hmm is anyone else having problems with the pictures on this blog loading?
I'm trying to figure out if its a problem on my end or if it's
the blog. Any feed-back would be greatly appreciated.


my weblog; forex software download

Anonimo ha detto...

Hello there, I found your web site by the use
of Google even as searching for a related matter, your site came up, it appears great.

I've bookmarked it in my google bookmarks.
Hi there, simply was alert to your weblog through Google, and located that it's truly informative.
I'm gonna watch out for brussels. I'll be grateful when
you continue this in future. A lot of other folks shall be
benefited out of your writing. Cheers!

my webpage 100 ways to make money online
Also see my webpage: best ways to earn money online

Anonimo ha detto...

Hi friends, its fantastic post about cultureand completely explained, keep it up all
the time.

my site ... play slots online for real money

Anonimo ha detto...

Great article.

Stop by my site - best making money online

Anonimo ha detto...

Hello Dear, are you really visiting this web page on a regular basis, if so afterward you will absolutely take
good knowledge.

Look into my web page ... slots on facebook

Anonimo ha detto...

Peculiar article, exactly what I needed.

Feel free to surf to my web site; after hours trading quote

Anonimo ha detto...

Greetings from Florida! I'm bored at work so I decided to browse your site on my iphone during lunch break. I enjoy the info you provide here and can't wait
to take a look when I get home. I'm surprised at how fast your blog loaded on my cell phone .. I'm not even using WIFI, just 3G
.. Anyhow, excellent site!

my page Are There Any Real Ways To Make Money Online
Also see my website - real ways to make money at home

Anonimo ha detto...

Hurrah! After all I got a blog from where I be capable of actually take helpful information regarding my study and knowledge.


Stop by my blog post :: best options trading platform

Anonimo ha detto...

Helpful info. Fortunate me I discovered your website
by chance, and I am shocked why this twist of fate did
not happened in advance! I bookmarked it.

Visit my page; binary Option

«Meno recenti ‹Vecchi   1 – 200 di 271   Nuovi› Più recenti»